รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ LEARNING MANAGEMENT WITH SOCIAL MEDIA
ประเภทการตีพิมพ์ ประชุมวิชาการระดับนานาชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร THE 10 th INTERNATIONAL CONFERENCE AND SOCIAL SCIENCE (CESS-2025) "Education and Teaching for Tomorrow : Adapting to Global Changes"
ผู้แต่ง พนัชกร พิทธิยะกุล
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 23 มี.ค. 2568
ปีที่ วารสารหลัก
ฉบับที่ วารสารหลัก
หมายเลขหน้า 12-17
ลักษณะบทความ
Abstract -LEARNING MANAGEMENT WITH SOCIAL MEDIA

NURIHME SALEAMA¹
NUSRIN SAIMATING²
PANATCHAKORN PITTIYAKUL³
¹,²,³ Songkhla Rajabhat University, Thailand
Corresponding Author email: 6771900129@parichat.skru.ac.th

Abstract
The current era is full of information, communication that doesn’t have borders and advancements in information and communication technology (ICT). Because of this, the education sector has focused on a learner-centered approach, meaning that the needs and benefits of learners are prioritized.

According to Khammani (2014, pp. 50-57), there are six key principles of learner-centered instruction:
(1) learning is individualized,
(2) learning is a cognitive process,
(3) learning is a social process,
(4) learning should be enjoyable and fulfilling,
(5) learning is a lifelong endeavor, and
(6) learning facilitates positive change.

In this context, educators have a very important role. They design learning activities, create new teaching strategies, and create a good environment for learning. At the same time, schools must support different factors that improve how learning is managed and encourage the continuous integration of innovations (Hong & Songan, 2011, pp. 127–1290).