รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ การศึกษาปัจจัยในการออกแบบตราสินค้าเพื่อเพิ่มมูลค่าผลิตภัณฑ์ปลาทอดกรอบ กรณีศึกษา ตำบลเกาะเเต้ว อำเภอเมือง จังหวัดสงขลา
ประเภทการตีพิมพ์ วารสารวิชาการระดับชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร วารสารวิชาการนวัตกรรมเทคโนโลยีอุตสาหกรรม
ผู้แต่ง กันต์ธมน สุขกระจ่าง
พุฒิธร ตุกเตียน
ธนะรัตน์ รัตนกูล
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 28 ส.ค. 2568
ปีที่ 3
ฉบับที่ 2
หมายเลขหน้า 19-27
ลักษณะบทความ
Abstract This research aimed to study the priority of factors influencing brand design to add value to crispy fish products from the entrepreneurs' perspective. The study utilized the Analytic Hierarchy Process (AHP) to analyze and determine the weights of both main and sub-factors. The analysis included 6 main factors and 22 sub-factors. The results revealed that the main factors with the highest weights were the information on the packaging, packaging color, and label color, respectively. These findings can be applied to other products, as every product requires a brand to provide preliminary information that informs consumer purchasing decisions.