รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ Marketing Mix Factors Influencing the Purchase Decisions of Crude Palm Oil Powder of Livestock Farmers in Suphanburi, Thailand.
ประเภทการตีพิมพ์ วารสารวิชาการระดับนานาชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร Journal of Management in Business, Healthcare, and Education. Vol.1(1), No.10, 1-11.
ผู้แต่ง Kamolmas Kumgosod
ประภาพร ยางประยงค์
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 15 ธ.ค. 2564
ปีที่ 1
ฉบับที่ 1
หมายเลขหน้า 1-11
ลักษณะบทความ
Abstract This research investigates the marketing mix factors influencing the purchase decisions of crude palm oil powder of livestock farmers in Suphanburi, Thailand. This research is a quantitative survey research using questionnaires for data collection through convenience sampling. A total
of 400 completed copies was for data analysis. The research hypotheses were examined with
Pearson’s Correlation analysis. The results showed that the marketing mix factors were
positively related to the crude palm oil powder purchase decisions of livestock farmers in
Suphanburi, Thailand. Price has the highest correlation with the purchase decisions, followed by
promotion, product, and place, respectively. A qualitative approach and more variables are
recommended for future research to obtain a more insightful result explaining purchase decisions in this sector.