ชื่อบทความ | Factors Affecting Customers Decisions to Choose Same-Day Delivery Services in Bangkok |
---|---|
ประเภทการตีพิมพ์ | วารสารวิชาการระดับนานาชาติ |
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร | Journal of Management in Business, Healthcare, and Education. |
ผู้แต่ง |
Pawat Chantaphakul ประภาพร ยางประยงค์ |
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ | 15 ธ.ค. 2564 |
ปีที่ | 1 |
ฉบับที่ | 12 |
หมายเลขหน้า | 1-14 |
ลักษณะบทความ | |
Abstract | Objective: This study explores the factors affecting choosing the same-day delivery services in Bangkok, Thailand. Methodology: The research was analysed using a quantitative method from 401 same-day delivery service customers through a convenience sampling (online questionnaire survey) in Bangkok, Thailand. The statistical analysis uses the multiple regression analysis (MRA). Findings: The same-day delivery attributes value had the most influence on choosing the same-day delivery services, followed by same-day delivery users, customer value, and benefits of same-day delivery services, respectively. Implication: The studys findings can be applied to several sectors that employ the decisions to use same-day delivery services in their business model. Besides, this study could assist business owners and marketers in e-commerce marketing management. It may aid in understanding the customers decision to choose same-day delivery service to develop effective marketing strategies. Finally, high business performance will incur. |