รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ Factors Affecting Customers’ Decisions to Choose Same-Day Delivery Services in Bangkok
ประเภทการตีพิมพ์ วารสารวิชาการระดับนานาชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร Journal of Management in Business, Healthcare, and Education.
ผู้แต่ง Pawat Chantaphakul
ประภาพร ยางประยงค์
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 15 ธ.ค. 2564
ปีที่ 1
ฉบับที่ 12
หมายเลขหน้า 1-14
ลักษณะบทความ
Abstract Objective: This study explores the factors affecting choosing the same-day delivery services in Bangkok, Thailand. Methodology: The research was analysed using a quantitative method from 401 same-day delivery service customers through a convenience sampling (online questionnaire survey) in Bangkok, Thailand. The statistical analysis uses the multiple regression analysis (MRA). Findings: The same-day delivery attributes value had the most influence on choosing the same-day delivery services, followed by same-day delivery users, customer value, and benefits of same-day delivery services, respectively. Implication: The study’s findings can be applied to several sectors that employ the decisions to use same-day delivery services in their business model. Besides, this study could assist business owners and marketers in e-commerce marketing management. It may aid in understanding the customers’ decision to choose same-day delivery service to develop effective marketing strategies. Finally, high business performance will incur.