รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ ความคาดหวังและความพึงพอใจของนักศึกษาที่มีต่อรูปแบบการเรียนการสอนรายวิชาการจัดการการต้อนรับในธุรกิจบริการ
ประเภทการตีพิมพ์ ประชุมวิชาการระดับชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร การประชุมวิชาการระดับชาติพะเยาวิจัยครั้งที่ 10
ผู้แต่ง หทัยรัตน์ วัฒนพฤกษ์
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 25 ม.ค. 2564
ปีที่ 10
ฉบับที่ 1
หมายเลขหน้า 1523 – 1532
ลักษณะบทความ บทความวิจัยหรือบทความวิชาการฉบับสมบูรณ์ที่ตีพิมพ์ใน รายงานสืบเนื่องจากการประชุมวิชาการระดับชาติ
Abstract This research aimed to study the level of expectation and satisfaction of the students
towards the teaching style in the hospitality management course in the hospitality business. 153 populations used in this study were students enrolled in the Hospitality Management course, Semester 2, Academic Year 2018, Tourism Management Program Faculty of Management Songkhla Rajabhat University. The research tool was a closed-ended questionnaire.The quality of the instrument is checked for content validity and construct validity by 3 experts. The test result is acceptable with an IOC value greater than 0.50. Data analysis by computer program SPSS. The statistics used were frequency, percentage, mean and standard deviation. The results of the research showed that the level of expectation and satisfaction of the students towards the teaching style in the Hospitality Management courses. These included expectations and satisfaction in three factors : teaching, instructor, location and equipment at the highest level as well.

Keywords : Student expectations, Student satisfaction, Teaching model