รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ Marketing Heritage: A Solution for the Management of a UNESCO Heritage Site
ประเภทการตีพิมพ์ วารสารวิชาการระดับนานาชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร The International Journal of Interdisciplinary Cultural Studies
ผู้แต่ง นราวดี บัวขวัญ
มุจลินทร์ ผลกล้า
ธวัชชัย ศรีพรงาม
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 13 ก.พ. 2566
ปีที่ 18
ฉบับที่ 1
หมายเลขหน้า 13-28
ลักษณะบทความ
Abstract Abstract: Cultural heritage sites in the developing world have the potential to boost local economies if marketed more
systematically. This research proposes a marketing plan for cultural heritage in a Southern Thai Town and develops a
set of marketing guidelines for cultural heritage management. Using a mixed-methods approach, data was obtained
from documents, interviews, and focus group meetings with individuals involved in heritage site marketing. The
heritage-marketing model is presented in the form of action plans, consisting of five strategies for promoting marketing.
The short-term guidelines for cultural heritage marketing management focus on the improvement and development of
heritage site infrastructure. For the longer term, development should focus on service sector personnel, activities for
creative learning, and the development of marketing channels and public relations to specific groups.
Keywords: Culture, Heritage, Marketing Management, Songkhla, UNESCO World Heritage