รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ การพัฒนาผู้ประกอบการ OTOP กลุ่มผลิตภัณฑ์ผ้าและเครื่องแต่งกาย จังหวัดปัตตานี
ประเภทการตีพิมพ์ ประชุมวิชาการระดับชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร CONFERENCE PROCEEDINGS การนำเสนอผลงานวิจัยระดับชาติเครือข่ายวิจิยสถาบันอุดมศึกษา
ผู้แต่ง สายฝน ไชยศรี
ณัฐพงษ์ ยีหวังเจริญ
พุฒิธร ตุกเตียน
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 5 ส.ค. 2564
ปีที่ 1
ฉบับที่ 1
หมายเลขหน้า 532-554
ลักษณะบทความ
Abstract The objective of the study was to guidelines for the development of OTOP entrepreneurs in
Clothes and Accessories products group of Pattani Province. Data of this qualitative and quantitative
research (mixed method) were collected through in-depth interviews, SWOT analysis, questionnaire, sales
and buying-selling behavior record form and Thai community product standard testing. The population of
the study was level D OTOP entrepreneurs and the samples were selected by Department of Science
Service: DSS consist of 15 groups of entrepreneurs totaling 252 persons. The statistics used for quantitative
data analysis were Frequency, average and percentage. The study found that the guidelines for the
development of OTOP entrepreneurs in 3 aspects, i.e. marketing, product quality and production process.
The marketing showed the highest mean (x̄=4.51) at the highest level in which the online marketing and
marketing communication had the highest mean (x̄=4.73), followed by the product quality had the highest
mean (x̄=4.31) at the highest level in which the preparation for the testing of Thai Community Product
Standards (TCPS) had the highest mean (x̄=4.98) and the production process had mean (x̄=4.17) at
the high level in which the modern product prototyping and pattern designs had the highest mean (x̄=4.89).
It is a guideline that aims to develop the basic potential by using marketing leads production and develop
to get quality products for community product standards.