ชื่อบทความ | Development of OTOP Entrepreneurs: Non-Food Herbal Products Group of Pattani Province |
---|---|
ประเภทการตีพิมพ์ | ประชุมวิชาการระดับนานาชาติ |
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร | 14th International & National Conference |
ผู้แต่ง |
สายฝน ไชยศรี ณัฐพงษ์ ยีหวังเจริญ พุฒิธร ตุกเตียน |
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ | 18 ส.ค. 2564 |
ปีที่ | 14 |
ฉบับที่ | 1 |
หมายเลขหน้า | 34-43 |
ลักษณะบทความ | |
Abstract | The study was to set guidelines for the development of OTOP entrepreneurs in non-food herbal products. Data were collected through SWOT analysis, Thai Community Product Standards (TCPS) testing and marketing test by in-depth interviews, a questionnaire, and record form. The samples was 30 groups in level D entrepreneurs totaling 309 persons were selected by Department of Science Service. The statistics used average, percentage, t-test, one-way ANOVA with a statistical significance of 0.05. The study found that the guidelines for development consist of 3 facets: production process, product quality, and marketing. The highest average was marketing (x̄= 4.70) in the branding and labeling (x̄= 4.80), followed by product quality (4.64) in the preparation for TCPS testing (x̄= 4.98), and production process (4.19) in science, technology and innovation to production standards (x̄= 4.89). When classified by income, there were different average of development needs significant at 0.05 level. |