รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ Development of OTOP Entrepreneurs: Non-Food Herbal Products Group of Pattani Province
ประเภทการตีพิมพ์ ประชุมวิชาการระดับนานาชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร 14th International & National Conference
ผู้แต่ง สายฝน ไชยศรี
ณัฐพงษ์ ยีหวังเจริญ
พุฒิธร ตุกเตียน
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 18 ส.ค. 2564
ปีที่ 14
ฉบับที่ 1
หมายเลขหน้า 34-43
ลักษณะบทความ
Abstract The study was to set guidelines for the development of OTOP entrepreneurs in non-food
herbal products. Data were collected through SWOT analysis, Thai Community Product Standards
(TCPS) testing and marketing test by in-depth interviews, a questionnaire, and record form.
The samples was 30 groups in level D entrepreneurs totaling 309 persons were selected by
Department of Science Service. The statistics used average, percentage, t-test, one-way ANOVA
with a statistical significance of 0.05. The study found that the guidelines for development
consist of 3 facets: production process, product quality, and marketing. The highest average
was marketing (x̄= 4.70) in the branding and labeling (x̄= 4.80), followed by product quality
(4.64) in the preparation for TCPS testing (x̄= 4.98), and production process (4.19) in science,
technology and innovation to production standards (x̄= 4.89). When classified by income, there
were different average of development needs significant at 0.05 level.