รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ การพัฒนาหนังสือ อิเล็กทรอนิกส์เสริมทักษะการอ่านภาษาอังกฤษ โดยใช้เนื้อหาบริบทท้องถิ่นภาคใต้ สำหรับ นักเรียนระดับช่วงชั้นที่ 2 ในสามจังหวัดชายแดน ภาคใต้
ประเภทการตีพิมพ์ ประชุมวิชาการระดับชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร งานประชุมวิชาการด้านมนุษยศาสตร์และ สังคมศาสตร์ ระดับชาติ ครั้งที่ 3 “กระบวนทัศน์ ใหม่ของมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์กับการ พัฒนาท้องถิ่น”
ผู้แต่ง สลิลา เพ็ชรทอง
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 2 ส.ค. 2564
ปีที่ 2021
ฉบับที่ 1
หมายเลขหน้า 13-23
ลักษณะบทความ
Abstract Reading is an essential skill for academic success. According to the 20-year Education Strategic Plan for the Special Development Zone of Southern Border Provinces, 2017-2036, one of the problems and challenges of educational management in the deep south was literacy as learning materials are inconsistent with the way of life. This independent study aims to develop an electronic book to enhance English reading skills by using Thai southern local context materials for second-level-primary education students in the three southern border provinces and to explore the students’ satisfaction towards the e-book. The sample were 35 Prathomsuksa 6 students at Ban Sakor School, Narathiwat province, selected by purposive sampling method. The instruments were an e-book to enhance their English reading skills using southern contextual content and a student satisfaction questionnaire. The data were analyzed statistically using mean ((x ) ̅), percentage and standard deviation (S.D.). A quality check of the interactive e-book by experts found that the e-book was appropriate at the high value, averaging in value at 4.17. The lessons were appropriate at the highest value, 4.19. The students’ satisfaction towards the e-book was highly positive ((x ) ̅ = 4.41). The highest average score was that the illustrations were interesting and consistent with the content ((x ) ̅= 4.57). Pedagogical implications regarding English material construction should be informed to ameliorate English education in the southern border provinces.