รายละเอียดข้อมูลการตีพิมพ์เผยแพร่

ชื่อบทความ CONSUMERS’ ATTITUDE TOWARDS GREEN HOTELS’ ENVIRONMENTFRIENDLY POLICIES IN BANGKOK.
ประเภทการตีพิมพ์ ประชุมวิชาการระดับนานาชาติ
ชื่องานประชุมวิชาการ/วารสาร Conference Proceedings of International Conference Business Education Social Sciences Tourism and Technology in 2019.
ผู้แต่ง Kanyapilai Kunchornsirimongkon
มรกต ดิษฐาอภิชัย
วันที่ตีพิมพ์/นำเสนอ 3 ก.ค. 2562
ปีที่ 2019
ฉบับที่ 1
หมายเลขหน้า 142-146
ลักษณะบทความ บทความวิจัยหรือบทความวิชาการที่ตีพิมพ์ในวารสารวิชาการที่ปรากฏในฐานข้อมูล TCI กลุ่มที่ 2
Abstract The purpose of this research is to study consumers’ attitude and factors influencing the attitude toward
environment- friendly policies of Green Hotels in Bangkok. The research data was collected from 385 Thai
consumers from nineteen green hotels in Bangkok through questionnaire. Percentage, mean, standard deviation,
t-test and One-way ANOVA were used to analyze data. The finding showed that respondent’s attitude toward
Green hotels’ environment- friendly policies was highly favorable. Cleanliness, waste water management and
environmental- friendly waste management were mostly concerned issues. Sex, age, level of education,
occupation, average monthly income and room rate per night were significant factors affecting respondents’
attitude with statistic level of . 05. Hotel business entrepreneur can use the research finding to develop their
marketing strategy to attract more of environmental-friendly consumers.